هنگام قیمت گذاری تی شرت چه نکاتی را باید در نظر گرفت
میزان درآمد شما به هزینه های شما، حاشیه سودی که تعیین کرده اید، حجم فروش، تقاضای مشتری، کیفیت طراحی و دسترسی فروشگاه شما بستگی دارد.
وقتی صحبت از هزینه ها می شود، یکی از عواملی که در سود شما نقش اساسی دارد، قیمت هر پیراهن از جمله چاپ تی شرت است.
برای درک بهتر قیمت تی شرت، بیایید برخی از پرفروش ترین تی شرت های سفارشی موجود در مدوپد را بررسی کنیم.
قیمت تیشرت
کاتالوگ محصولات مدوپد مجموعه ای از تی شرت های قابل سفارشی سازی ساخته شده از مواد مختلف را در خود جای داده است. و، شما می توانید بین چند گزینه چاپ انتخاب کنید.
هنگامی که یک تیشرت را از کاتالوگ انتخاب میکنید، چندین ارائهدهنده چاپ را میبینید که میتوانید از بین آنها انتخاب کنید، که هر کدام قیمت کمی متفاوتی را ارائه میدهند.
اندازه و رنگ تی شرت نیز دو فاکتور مهمی است که باید در نظر گرفته شود. هر چه تی شرت سفارشی بزرگتر باشد، هزینه چاپ بیشتر خواهد بود. همچنین ممکن است تفاوت قیمت کمی بین رنگ های مختلف وجود داشته باشد.
بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.
- تیشرت AFT
فرض کنید می خواهیم یک تی شرت سفید سفارشی بفروشیم. اینم قیمت ها:
اندازه | قیمت عادی | قیمت با اشتراک پرو . پلاس |
---|---|---|
S-XL | ۳۵۰ هزار تومان | ۲۸۰ هزار تومان |
2XL | ۳۶۵هزار تومان | ۲۹۰ هزار تومان |
3XL | ۳۷۰هزار تومان | ۲۹۶هزار تومان |
استفاده از مدوپد همیشه رایگان است و خواهد بود، اما گزینه ای نیز برای اشتراک در پرو و پلاس از ۱ میلیون تومان در ماه وجود دارد و از تخفیف های تا 20٪ روی همه محصولات برخوردار شوید. هنگامی که فروش تی شرت شما شروع به افزایش می کند، این کار بیهوده خواهد بود.
در فروش بین المللی هم تی شرت مدل قیمت گذاری به شکل زیر است :
یکی دیگر از پرفروش ترین های ارائه شده توسط تقریبا 30 ارائه دهنده چاپ در سراسر جهان. قیمت همه رنگ ها یکسان است، اما تفاوت قیمت بین اندازه ها وجود دارد:
اندازه | قیمت عادی | قیمت با Printify Premium |
---|---|---|
S-XL | 9.33 دلار | 7.18 دلار |
2XL | 11.04 دلار | 8.51 دلار |
3XL-5XL | 12.16 دلار | 9.37 دلار |
اگرچه این تی شرت تنها از سه ارائه دهنده چاپ در دسترس است، اما به دلیل قیمت های مقرون به صرفه و کیفیت بالا به یک فروشنده داغ تبدیل شده است.
بیایید به قیمت های ارائه شده توسط Drive Fulfillment نگاه کنیم. آنها این تی شرت را در دو رنگ دارند:
اندازه | قیمت عادی | قیمت با Printify Premium |
---|---|---|
S-XL | 9.51 دلار | 7.32 دلار |
2XL-3XL | 12.61 دلار | 9.71 دلار |
سه راهی کلاسیک که در رنگها و اندازههای مختلف موجود است.
به قیمت های ارائه شده توسط OPT OnDemand، یک ارائه دهنده چاپ واقع در اروپا نگاه کنید:
اندازه | قیمت عادی | قیمت با Printify Premium |
---|---|---|
S-2XL | 9.22 دلار | 7.10 دلار |
3XL-5XL | 10.64 دلار | 8.20 دلار |
نکته چاپی
از ویژگی مسیریابی سفارش ما استفاده کنید تا شرکت تی شرت خود را جهانی کنید. به دلیل هزینه های حمل و نقل بالاتر، دیگر نگران کاهش حاشیه سود نخواهید بود. تمام سفارش های تی شرت به نزدیک ترین ارائه دهندگان چاپ به مقصد تحویل داده می شود.
صحبت از حاشیه سود شد، بیایید به میانگین های صنعت نگاه کنیم تا گزینه های شما را ببینیم.
متوسط حاشیه سود تی شرت
حاشیه سود شما ممکن است بر اساس عوامل متعددی متفاوت باشد، مانند جایگاه و مشتریان مورد نظر شما، و همچنین هزینه های چاپ تی شرت و حمل و نقل.
طراحیهای باکیفیت به شما امکان میدهند از حاشیه سود بالاتر دور شوید، در حالی که تمرکز بر روی یک جایگاه بسیار اشباع ممکن است نیاز به کاهش آنها داشته باشد.
هیچ مبنای مشخصی برای حاشیه سود کسب و کار تی شرت کامل وجود ندارد. میانگین نشانگذاریهای سفارشی صنعت تیشرت بین 30 تا 50 درصد کاهش مییابد .
برای مثال، اگر مجموع هزینههای چاپ و حمل و نقل شما به ۲۸۰ هزارتومان اضافه شود و 30 درصد حاشیه سود تصمیم بگیرید ، قیمت خردهفروشی ۲۸۰۰۰۰ + (۲۸۰ هزارتومان در 30 درصد) = ۳۶۴ هزار تومان خواهد بود . کسب سود ۸۴ هزار تومان
هر حاشیه ای که تصمیم می گیرید، مطمئن شوید که تمام هزینه ها و هزینه های تراکنش را پوشش می دهد.
نحوه قیمت گذاری تی شرت برای خرده فروشی آنلاین
قیمت تی شرت خود را درست بگیرید و فروش بیشتری را به ارمغان بیاورید. اشتباه کنید و خریداران بالقوه را دور کنید.
در اینجا چهار استراتژی قیمت گذاری رایج و موثر برای شرکت تی شرت خود را در نظر بگیرید:
- قیمت گذاری به اضافه هزینه
این روش ساده ترین محاسبات قیمت را ارائه می دهد و تمام هزینه ها را پوشش می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هزینه های تولید و حمل و نقل خود را بگیرید و درصدی را برای حاشیه سود اضافه کنید.
- قیمت گذاری بر اساس ارزش
قیمت ها بر اساس این است که مشتریان چقدر ارزش محصولات شما را باور دارند. شما باید شخصیت های خاص خریدار را شناسایی کنید ، قیمت ها را برای گزینه های جایگزین تجزیه و تحلیل کنید و بازخورد خریداران خود را بازیابی کنید.
- قیمت گذاری بر اساس رقبا
این استراتژی بر روی رقابت شما تمرکز می کند و از قیمت آنها به عنوان معیار استفاده می کند.
با شناسایی رقبای فروش محصولات مشابه و تجزیه و تحلیل قیمت آنها شروع کنید. اطلاعات کافی برای تعیین میانگین قیمت های رقابت جمع آوری کنید و تی شرت های خود را بر اساس آن قیمت گذاری کنید. بسته به شرایط خود، به دنبال قیمتهای بالاتر، مشابه یا پایینتر بروید.
- قیمت گذاری روانی
احساسات نقش مهمی در خرده فروشی آنلاین دارند و این استراتژی قیمت گذاری آنها را متمرکز می کند.
تاکتیکهای روانشناختی قیمتگذاری عبارتند از قیمتگذاری تیشرتهایتان درست کمتر از یک دلار کامل (مثلاً ۳۶۴۹۰۰ به جای ۳۶۵۰۰۰ )، ایجاد حس فوریت با پیشنهادهای محدود، و ارائه معاملاتی مانند «یکی بخر، یکی را رایگان دریافت کن».
تصمیم بگیرید که کدام استراتژی قیمت گذاری برای کسب و کار شما مناسب تر است و آن را امتحان کنید. اطلاعات دقیق تر را در مقاله ما در مورد نحوه قیمت گذاری یک محصول برای موفقیت نهایی دریافت کنید .
بنابراین، چقدر می توانید از فروش تی شرت درآمد کسب کنید؟
بیایید یکی از تی شرت های موجود در مدوپد را انتخاب کنیم و احتمالات سود را محاسبه کنیم. هزینههای تولید و حمل و نقل را اضافه میکنیم، حاشیه سود تعیین میکنیم و هزینههای احتمالی را کسر میکنیم.
به عنوان مثال، ما از اشتراک مدوپد استفاده میکنیم، و در این مورد خاص، یک تیشرت سیاه در دیجی کالا فروختیم:
هزینه ها | $ |
---|---|
تولید | ۲۸۰ هزار تومان |
مالیات بر فروش + مالیات حمل و نقل | ۰ |
مجموع هزینه ها | ۲۸۰ هزار تومان |
کل هزینه های ما به ۲۸۰ هزار تومان می رسد . اگر از استراتژی قیمتگذاری هزینه به اضافه استفاده کنیم و حاشیه سود 50% را اعمال کنیم ، قیمت خردهفروشی ما ۴۲۰ هزار تومان است .
تنها کاری که اکنون باید انجام دهیم این است که هزینه های دیجی کالا را برای استفاده از بازار محاسبه و کسر کنیم.
- کارمزد تراکنش دیجی کالا : ۱۱٪ از ۴۲۰ هزار تومان است:
سود ما برای فروش یک تی شرت: ۹۳۸۰۰ می باشد.
در اینجا، ما از ساده ترین روش قیمت گذاری بدون در نظر گرفتن ارزش محصول یا قیمت رقبا استفاده کرده ایم. اما حتی با این مثال، فروش ۲۰۰ تی شرت می تواند ۱۸ میلیون تومان برای شما به ارمغان بیاورد .
هنگام راه اندازی یک تجارت تی شرت، برای موفقیت باید کمی تلاش کنید. بازار تخصصی و مخاطبان هدف خود را تجزیه و تحلیل کنید، هزینه های خود را ارزیابی کنید، در مورد استراتژی قیمت گذاری تصمیم بگیرید، نتایج را ارزیابی کنید و آماده تنظیم باشید.
یک کسب و کار با تی شرت با مدوپد راه اندازی کنید
راه اندازی یک کسب و کار سفارشی چاپ تی شرت با مدوپد بسیار راحت است.
مهم نیست که بودجه کمی دارید – هیچ هزینه اولیه ای وجود ندارد. هزینه محصولات فقط زمانی از شما دریافت می شود که شخصی از فروشگاه آنلاین شما خرید کند.
Mockup Generator کاربرپسند ما ایجاد طرحها را آسان میکند، و اگر احساس میکنید مهارتهای طراحی شما به اندازه نیست – از ادغام Shutterstock داخلی ما برای ایجاد پیراهنهای زیبا استفاده کنید.
هنگامی که پیراهن های شما آماده فروش هستند، به یک بازار آنلاین مانند دیجی کالا متصل شوید یا از یک پلت فرم تجارت الکترونیک مانند سازیتو یا پرتال استفاده کنید . مدوپد با تمام کانال های فروش عمده ادغام می شود .
و بهترین بخش؟ شما تصمیم می گیرید که از هر تی شرت چقدر درآمد داشته باشید.
آیا برای بهره مندی از این حاشیه سود آماده هستید؟
چاپ تی شرت نیازی به سرمایه گذاری اولیه ندارد و بسیاری از مردم در صنعت چاپ بر اساس تقاضا موفق شده اند.
مبلغی که به دست خواهید آورد به عوامل مختلفی بستگی دارد:
- هزینه های تولید
- هزینه های حمل و نقل
- مالیات
- هزینه های بازار
- حاشیه سود