مدت زمان تخمینی مطالعه: 14 دقیقه
اهمیت داشتن صدا
به عنوان انسان، ما در یک جامعه به دنیا می آییم، در یک جامعه بزرگ می شویم و زندگی خود را نیز در یک جامعه می گذرانیم. ساینتیفیک امریکن پیشنهاد میکند که «ما عمیقاً تحت تأثیر محیط اجتماعیمان شکل گرفتهایم و زمانی که پیوندهای اجتماعیمان در معرض تهدید یا قطع شدن قرار میگیرد، به شدت متضرر میشویم». اگر برای مدت طولانی تری از کسی که دوستش دارید جدا شوید، دلتان برای او تنگ می شود، درست است؟ این ضرورت شما برای ایجاد پیوندهای اجتماعی است.
در واقع تمام دنیا پر از عقاید است. همانطور که الکساندر همیلتون یک بار گفت: “کسانی که برای هیچ چیز ایستادگی نمی کنند، به هیچ چیز دچار می شوند.” داشتن صدا وسیله ای برای برقراری ارتباط است، به همین دلیل است که افراد با علایق مشابه دور هم جمع می شوند: هواداران فوتبال، طرفداران Guns’n’Roses، علاقه مندان به بافتنی، شما نام ببرید! داشتن علایق مشابه به ما احساس تعلق می دهد. ما با یکدیگر ارتباط برقرار می کنیم، احساس درک می کنیم و محیط اجتماعی ما راحت است.
خوشبختانه راههای زیادی وجود دارد که میتوانیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم و خودمان را بیان کنیم: از طریق کلمات، نقاشیها، عکسها، موسیقی، رقص و موارد دیگر. یکی دیگر از راه های محبوب برای ابراز وجود از طریق مد است. تی شرت های چاپ شده با شعار مدت زیادی است که وجود داشته و به طور فزاینده ای محبوب شده اند. اما اولین تی شرت چاپ شده از کجا آمد و روند پیراهن شعاری چگونه آغاز شد؟
تاریخچه (بسیار) مختصری از تی شرت سیاسی چاپ شده
همه چیز از سال 1948 شروع شد، زمانی که تی شرت ها عمدتاً به عنوان لباس زیر مردانه استفاده می شدند. تی شرت های چاپ شده در آن زمان وجود نداشت و حتی اگر وجود داشت، به هر حال هیچ کس نمی توانست طرح زیر پیراهن لباس را ببیند.
مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در سال 1948 نقطه عطفی برای تی شرت های شعاری بود. طرح تی شرت سیاسی توماس دیویی “شنم آن با دیویی” کاملاً شناخته شده است. اگرچه دیویی در این انتخابات به هری ترومن شکست خورد، اما در آن سال به پیروزی متفاوتی دست یافت – تی شرت تبلیغاتی او اکنون به عنوان یکی از قدیمی ترین تی شرت های چاپ شده شناخته می شود.

محبوبیت تی شرت ها به طور قابل توجهی در دهه 1950 افزایش یافت، زمانی که مارلون براندو یک تی شرت در تراموا به نام هوس (1951) همراه با جیمز دین در شورشی بدون دلیل (1955) پوشید.

منبع: NewRepublic
تیشرتها ساده بودند، اما برای مردم کاملاً انقلابی بود که آنها را طوری بپوشند که گویی لباسهای مستقلی هستند. شاید تیشرتهای کمپین دیویی هیچ ربطی به این فیلمها نداشته باشد، اما من دوست دارم فکر کنم که او توانسته تا حدی تأثیرگذار شود – شاید این یک پیروزی دیگر باشد؟
موضع گیری به بخشی ضروری از زندگی روزمره ما تبدیل شده است و تی شرت های ما نیز سیاسی شده اند. در چند بخش بعدی، به طور مختصر به سه جایگاهی که تی شرت های سیاسی راه خود را پیدا کرده اند می پردازیم .
تی شرت های سیاسی و موسیقی
احتمالاً افرادی را دیده اید که تی شرت The Ramone s یا هر گروه دیگری را می پوشند، و شاید خودتان صاحب آن باشید. برخی از مردم پیراهن گروه می پوشند زیرا آنها فقط موسیقی را دوست دارند، اما گاهی اوقات این چیزی بیش از بیان سلیقه شما در موسیقی است. همچنین در مورد مد و نگرش است.
همانطور که تاریخ نشان می دهد، موسیقی میل به همراهی با بیانیه های جسورانه و سیاست دارد. جان لنون در مصاحبه ای در سال 1966 گفت که گروه بیتلز از عیسی محبوب تر بودند. این برای دهه شصت بسیار جسورانه بود. اگرچه به نظر میرسید که بریتانیا به سخنان لنون بدی نداشته باشد (بالاخره، او در آن زمان فقط 25 سال داشت و از شهرت خود لذت میبرد)، اما در ایالات متحده نتیجه معکوس داشت. مردم از ادعاهای ستاره جوان پاپ راضی نبودند، بنابراین تنها کاری را که می توانستند انجام دادند – اعتراض کردند.

اگر این عکس 50 سال بعد گرفته می شد، معترضان احتمالاً از کالاهای سیاسی نیز استفاده می کردند، مانند تی شرت، دکمه های کمپین، و برچسب های سیاسی سفارشی . از آنجایی که ایده تی شرت های چاپی در سال 1966 به اندازه امروز محبوب نبود، مردم به جای آن از پوسترهای سیاسی برای بیان دیدگاه خود (در این مورد، نارضایتی) استفاده کردند.
وقتی صحبت از شورش شد، روزی روزگاری در بریتانیای دهه 1970، بحران اقتصادی این کشور جنبش کوچکی به نام پانک را به راه انداخت. طراح مد ویوین وست وود، همراه با مالکوم مک لارن، مدیر گروه پانک راک افسانه ای Sex Pistols ، یک فروشگاه لباس به نام SEX ایجاد کردند . خیلی سرراست من فقط می توانم تصور کنم که در سال 1977 چقدر جسورانه به نظر می رسید.
این زوج قدرتمند پانک راک قطعاً دنیا را طوفان کردند. وست وود با کلیشه های جنسیتی ، مفاهیم سیاسی بازی می کرد و ارجاعات جنسی و حتی نمادهای تمامیت خواه را در هنر خود گنجانده بود. او می خواست طعم شورش، خطر را به دنیا بچشاند و مفهوم پانک را مد کند. پیراهن معروف God Save The Queen (نامگذاری شده از روی آهنگ Sex Pistols ) دقیقاً همین کار را کرد: شورش، نگرش و البته استایل را داشت.

با هنر بزرگ، تمسخر بزرگ به وجود می آید. طراحی وستوود آنقدر مورد توجه قرار گرفت که دیگران الهام گرفتند تا طرحهای مشابه و اغلب خندهدار بسازند. میتوانید پیراهنهای مشابه زیادی را در اینترنت پیدا کنید که در آن چهرههای سرشناس دیگر نقش آفرینی کردهاند: از سیاستمداران گرفته تا فردی مرکوری و حتی مستر بین.

تی شرت های سیاسی و فعالیت
در سال 1983، کاترین همنت، طراح مد، تی شرت معروف خود را با نام « انتخاب زندگی » عرضه کرد. وقتی از همنت در مورد معنای این تی شرت شعار پرسیده شد، توضیح داد که «این اصل اصلی بودیسم است. خواهرم به من معرفی کرد. ما فکر میکردیم که دنیا را تغییر میدهیم!» این شعار امروزه به روش های متعددی تفسیر می شود (مانند اروپا، با فیلم Trainspotting مرتبط است). علیرغم تفاسیر مختلف، ایده اصلی هامنت برای این تی شرت شعاری، انتشار کلمه پذیرش، مدارا، صلح و عشق برای همه بود.
تی شرت ابزاری برای ایجاد انگیزه در جهان برای ایستادگی در برابر جنگ و ویرانی بود. همانطور که پیراهن در آمد، جورج مایکل آن را در Wham پوشید! موزیک ویدیو Wake Up Before You Go-Go. این تی شرت همچنین در موزیک ویدیوی کوئین برای آهنگ Hammer to Fall نمایش داده شد . به جرات می توان گفت که این شعار واقعاً زندگی را به کمال رساند.

کاترین همنت، استاد ایجاد پیراهن های شعاری جذاب، این را می گوید
“اگر می خواهید پیام را به بیرون منتقل کنید، باید آن را با حروف بزرگ روی یک تی شرت چاپ کنید.”
تقریبا 40 سال از آن زمان می گذرد، اما این گفته هنوز هم صادق است. کلمات خود را انتخاب کنید، آنها را روی پیراهن خود قرار دهید، مطمئناً مردم در خیابان متوجه آنها خواهند شد. این تنها کلمات نیستند که در انتقال پیام موثر هستند، بلکه تصاویر نیز هستند که کار را انجام می دهند. گاهی اوقات ممکن است ایجاد ایده های تازه برای پیراهن خود دشوار باشد ، اما ارزش آن را دارد که کمی فکر کنید تا چیزی خارق العاده داشته باشید.

همین امروز کسب و کار ایدهال را شروع کن
در حالی که در مورد موضوع حروف بزرگ و محتوای منحصر به فرد، احتمالاً این لوگو را دیده اید. این در اروپا متولد شده است و به رسمیت شناخته شده در سراسر جهان رسیده است.

این ساده، آسان برای خواندن، و مطمئنا موثر در انتشار کلمه است. این خورشید خندان نامیده می شود و نمادی برای حرکت ضد قدرت هسته ای است.
این نماد که توسط یک فعال 21 ساله دانمارکی در سال 1975 ایجاد شد، به یکی از شناخته شده ترین نمادها در سراسر جهان تبدیل شده است.
اگر به روانشناسی رنگ ها نگاه کنیم ، می بینیم که زرد بیانگر باز بودن و فعالیت است، اما قرمز افراد را هیجان زده می کند. هدف از طراحی این بود که یک لوگوی دوستانه ایجاد کند که برقراری ارتباط از طریق گفتگو را فرا میخواند و رنگها به خوبی توجه را به تصویر جلب میکنند و در عین حال شفافیت و آرامش را نشان میدهند.

این لوگو در سراسر جهان استفاده می شود و به بیش از 40 زبان ترجمه شده است. این یک مثال خوب از این است که چگونه می توان از یک لوگوی کوچک و ساده برای بیان نظر شما به شیوه ای دوستانه و با دید باز استفاده کرد.
تی شرت های سیاسی و فرهنگ پاپ
مبارزات سیاسی و رای دادن بخشی از فرهنگ ماست. میتوانید مضامین سیاسی را در برنامههای تلویزیونی ببینید، و حتی دانشآموزان دبیرستانی مشتاق هستند که به رئیس کلاس یا ملکه و پادشاه بازگشته به خانه رای دهند. معمولاً برندگان کسانی هستند که پیام مشخص و قانعکنندهای دارند مبنی بر اینکه میتوانند با صدای بلندتر و سریعتر از رقبای خود بیرون بیایند.
زمانی که نوبت به جلب نظر مردم میرسد، اندکی بسیار پیشرفت میکند. این نقل قول از ناپلئون دینامیت را در نظر بگیرید :
پدرو: به من رای بده، و تمام رویاهای تو محقق خواهند شد.
البته پدرو اغراق می کرد. با این حال، نکته این است که اظهارات قوی مانند این می تواند مردم را تشویق کند که عمل کنند – مانند رأی دادن به شما یا حمایت از هدف شما. چه چیزی حتی موثرتر است؟ قرار دادن بیانیه خود روی تی شرت

انتخابات، مهم نیست که چقدر بزرگ یا کوچک، نقشی حیاتی در احساس ارتباط ما ایفا می کند – با رای دادن ما از ارزش های خود دفاع می کنیم و محیط اجتماعی خود را شکل می دهیم.

چه بخواهید یک تی شرت کمپین محکم و با اراده بسازید تا نشان دهید به چه چیزی اعتقاد دارید، یا به سادگی بخواهید یک تی شرت خنده دار، آسان و قابل ارتباط بسازید، این کار را انجام دهید! اما قبل از اینکه شروع به ساخت بهترین تی شرت شعاری خود کنید، در اینجا بایدها و نبایدهای محتوای تجاری سیاسی آورده شده است.
ایجاد طرح هایی برای تجارت سیاسی
اگر مشتاق انتقال افکار خود هستید، افزودن تی شرت های سیاسی سفارشی به فروشگاه شما می تواند راه خوبی برای کسب درآمد در حین انجام کاری باشد که دوست دارید . عقاید سیاسی خود را بیان کنید، اما محترمانه رفتار کنید. همیشه حقوق خلاقانه دیگران را در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که محتوای تی شرت سیاسی شما باید با قوانین حق تبلیغات، علائم تجاری و حق چاپ مطابقت داشته باشد .
ایمن ترین راه برای ایجاد طرح برای هر محصول چاپ بر اساس تقاضا ، ایجاد آثار هنری منحصر به فرد است. اگر نمیخواهید برای ایجاد طرحهای پیچیده وقت صرف کنید، همیشه میتوانید محتوای سفارشی خود را با Design Maker ما ایجاد کنید .
فرض کنید من عضو یک باشگاه خیار تازه هستم (که وجود ندارد، اما اگر وجود داشته باشد خیلی خوب خواهد بود) و می خواهم برای ریاست جمهوری نامزد شوم. برای ایجاد یک کمپین موفق به کالا نیاز دارم، اما هیچ مهارت طراحی گرافیکی ندارم. پس چه می توانم انجام دهم؟
به جای تلاش برای یادگیری یک شبه فتوشاپ، می توانم به Design Maker مراجعه کنم و در عرض چند دقیقه طرح های سرگرم کننده، ساده و شیک ایجاد کنم. آنچه واقعاً شسته و رفته است این است که می توانم از قبل ببینم طراحی کمپین من روی تی شرت چگونه خواهد بود.

در صورتی که قصد استفاده از طرح های دیگران را دارید، به خاطر داشته باشید که باید از هنرمند برای استفاده، نمایش و فروش مجدد آثارش اجازه بخواهید. میتوانید از طرحهایی با نام و چهره سیاستمداران استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که طرحهایی که استفاده میکنید باید با قوانین محتوای ما نیز مطابقت داشته باشند، مانند پرهیز از تصاویر و متنهایی که منفور یا زشت هستند. برای اطلاعات بیشتر درباره محتوایی که میتوانید با Printful چاپ کنید، دستورالعملهای محتوای قابل قبول و شرایط خدمات ما را بررسی کنید .
از ایجاد تی شرت های سیاسی خود لذت ببرید، آنها را با صدای بلند بپوشید، آنها را با افتخار بپوشید، اما به یاد داشته باشید که به صداهای دیگر نیز احترام بگذارید.