مدت زمان تخمینی مطالعه: 9 دقیقه
در محاسبه قیمت تی شرت چه نکاتی را باید در نظر گرفت
مدوپد حاشیه سود حدود 40 درصد را برای اکثر محصولات توصیه می کند، اما این باید با استراتژی کسب و کار تی شرت شما سازگار شود.
عوامل لجستیکی، اقتصادی، اجتماعی و روانی وجود دارد که باید هنگام قیمت گذاری یک محصول در نظر گرفت .
توضیح مفصلی در مورد استراتژی های قیمت گذاری تی شرت و نکات قیمت گذاری بیشتر را در وبلاگ ما دریافت کنید. در اینجا، ما برخی از عوامل ضروری را که باید به عنوان بخشی از هزینه کل تی شرت در نظر گرفته شوند، فهرست می کنیم.
بازار هدف
تحقیقات بازار خود را انجام دهید و مشتریان خود را بشناسید. مهمترین عاملی که باید درک کنید، وقتی صحبت از مخاطبان هدف شما میشود، این است که آنها کدام را در اولویت قرار میدهند – کیفیت یا قیمت؟
اطلاعات مربوط به مخاطبان هدف شما، مانند سن، وضعیت اجتماعی و خانوادگی، بر نحوه محاسبه حاشیه سود شما تأثیر می گذارد.
دانشآموزان و مشتریانی که قدرت خرید پایینی دارند جذب قیمتهای پایینتر میشوند، در حالی که متخصصان تثبیت شده به دنبال محصولات باکیفیت هستند و ممکن است ارزانتر را با کیفیت پایین برابری کنند.
هزینه های تولید
هزینه های ثابت و متغیر خود را برآورد کنید. هزینه های ثابت به تولید شما مربوط می شود، مانند حقوق، اجاره، قبوض و اشتراک.
این هزینه ها تغییر نمی کند و باید ماهیانه پوشش داده شود، صرف نظر از اینکه چند تی شرت می فروشید.
هزینه های متغیر مکرر نیستند یا فقط در دوره های خاصی مانند توسعه (به عنوان مثال استخدام مترجمان آزاد برای طراحی) رخ می دهند. تحقق همچنین مستلزم هزینه های متغیر است، زیرا شامل تدارکات، از جمله حمل و نقل است که تنها در صورت فروش محصول مرتبط است.
همیشه در حاشیه سود خود برای پوشش هزینه های متغیر، آزادی عمل داشته باشید، زیرا در مقطعی مجبور خواهید بود برای آنها هزینه کنید.
مناطق چاپ
بسته به ارائهدهنده کالا و چاپ، قسمتهای چاپ اضافی مانند برچسبهای گردن و چاپ آستینها را میتوان با هزینه اضافی به لباسها اضافه کرد، زیرا به نیروی کار و لوازم اضافی نیاز دارند.
اگر تی شرت شما بیش از یک قسمت چاپ شده داشته باشد، هزینه های تولید افزایش می یابد و قیمت های شما باید متناسب با آن تنظیم شود.
سایزهای تی شرت
هر لباس سایز 2XL و بزرگتر قیمت تولید بالاتری خواهد داشت که بر قیمت نهایی تی شرت تاثیر می گذارد. ارائه دهندگان برای تولید، چاپ و تحویل یک تی شرت بزرگتر به مقدار بیشتری مواد اولیه و لوازم نیاز دارند.
هزینه های حمل و نقل
هزینه های حمل و نقل باید در قیمت نهایی خرده فروشی لحاظ شود و حتی ممکن است بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد.
به عنوان مثال، ارائه حمل و نقل رایگان یک تکنیک بازاریابی محبوب است، زیرا بسیاری از مشتریان در حین پرداخت به دلیل هزینه های حمل و نقل منصرف می شوند. با این رویکرد، هزینه به قیمت خرده فروشی اضافه می شود .
برچسب “ارسال رایگان” مشتریان بیشتری را جذب می کند، اما بسته به منبع محصول و مقصد نهایی، ارائه آن ممکن است قابل اجرا نباشد. هزینه ارسال بر عهده مشتری می باشد. که در تهران در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۴۰ هزار تومان ثابت و برای شهرستان هم ۶۰ هزار تومان ثابت می باشد.
تحقیقات بازار
چه استراتژی قیمتگذاری شما بر ارائه قیمتهای بالاتر برای افزایش ارزش درک شده یا کاهش آنها برای مزیت اقتصادی متمرکز باشد، باید بدانید که رقابت برای محصولات مشابه چقدر هزینه دارد.
در غیر این صورت، کسب و کار شما باید قادر به ارائه قیمت واقعی و رقابتی باشد.
مدل تجاری
مدل کسب و کار یکی از مهم ترین عوامل موثر بر هزینه های ثابت و متغیر است. فروشگاه های ملات و آجر با هزینه های خاصی مانند اجاره، قبض، بیمه و حقوق کارکنان همراه هستند.
فروشگاه های آنلاین به طور بالقوه ارزان تر هستند اما نیاز به هزینه برای اشتراک، تعمیر و نگهداری یا در نهایت استخدام متخصص و فریلنسر دارند.
نحوه استفاده از فرمول قیمت گذاری تی شرت
بیش از یک فرمول برای محاسبه قیمت محصولات وجود دارد. اساسی ترین این است:
قیمت = هزینه + حاشیه سود
معادله بدست آوردن قیمت واقعی:
قیمت = هزینه تی شرت ÷ (100 – حاشیه سود) x 100
اگر هزینه کل تی شرت شما ۲۸۰ هزار تومان است و می خواهید حاشیه سود 50% داشته باشید ، روند محاسبه شما به این صورت خواهد بود:
قیمت = ۱۰÷ (۱۰۰-۵۰)* ۲۸۰۰۰۰
قیمت = ۱۰÷ ۵۰* ۱۰۰
قیمت = ۰/۲ * ۲۸۰۰۰۰
قیمت = ۴۲۰۰۰۰
در بخش «تولید» یا «هزینههای کل»، میتوانید هنگام استفاده از منبع مناسبی مانند مدوپد ، قیمت تی شرت را اضافه کنید. اگر قصد ارسال رایگان، بسته بندی ویژه یا سفارشی سازی اضافی را دارید، این موارد را به هزینه تی شرت اضافه کنید.
بغرنج؟ ما این کار را آسانتر میکنیم و به شما نشان میدهیم که چگونه یک صفحهگسترده راحت ایجاد کنید.
فایل اکسل ماشین حساب قیمت تی شرت را دانلود یا ایجاد کنید
صفحه گسترده در زمان محاسبه قیمت تی شرت ها در زمان صرفه جویی زیادی می کند.
بسته به مهارت های خود، می توانید قالب ها و صفحات گسترده را به صورت آنلاین خریداری و دانلود کنید یا الگوهای خود را ایجاد کنید.
اگر میتوانید قالبهایی بسازید، آنها را برای فروش بهعنوان محصولات دیجیتالی عرضه کنید و درآمد غیرفعال بیشتری را به تجارت تیشرت خود اضافه کنید. از مقاله ما در مورد نحوه فروش قابل چاپ در Etsy الهام بگیرید .
چگونه ماشین حساب سفارشی خود را برای قیمت تی شرت بسازید
در اینجا یک راه سریع برای ایجاد صفحه گسترده سفارشی برای محاسبه قیمت خرده فروشی با درج حاشیه سود در نظر گرفته شده و ارسال رایگان ارائه شده است.
- نرم افزار مورد نظر خود را انتخاب کنید اکسل محبوب ترین ویرایشگر صفحه گسترده است، اما می توانید از ویرایشگرهای رایگان مجموعه هایی مانند LibreOffice یا Google Docs استفاده کنید، در حالی که کاربران MacBook و iPad می توانند از Numbers استفاده کنند. برای این مثال، از Numbers استفاده می کنیم.
- سه ستون با ” قیمت خرده فروشی ” ، ” هزینه های تولید “ و ” حاشیه سود ” ایجاد کنید. یک ستون جداگانه برای ” هزینه ها ” و ردیف هایی با آنها ایجاد کنید.
برای این مثال، یک ردیف با قیمت اصلی تی شرت و یک ستون دیگر برای هزینه حمل و نقل ایجاد می کنیم. این تی شرت فرضی هزینه اولیه 10.90 دلار و هزینه ارسال 5 دلار خواهد داشت . هدف ما حاشیه سود 40 درصد است :
- ستون « قیمت خرده فروشی » را با فرمول زیر پر کنید (جزئیات ممکن است بسته به نرم افزاری که استفاده می کنید کمی تغییر کند):
= هزینه های تولید ÷ (100- حاشیه سود) x 100
به خاطر داشته باشید که برای صفحات گسترده مانند Excel، برای درج « ÷» ، “باید از ” / ” استفاده کنید در حالی که ” * ” مخفف علامت ضرب ” x ” است. - برای درج فرمول ” = ” را تایپ کنید و فیلدهای مناسب را با مختصات سلول جایگزین کنید. در صفحه گسترده ما، ” قیمت خرده فروشی ” B2، ” هزینه های تولید ” C2، و ” حاشیه سود ” D2 است.
این فرمول بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود:
- اکنون، فیلد « هزینههای تولید » (C2 در صفحهگسترده) را با مجموع ردیفها پر کنید – در مثال ما، قیمت تی شرت (C6) و حمل و نقل (C7). بسته به نرم افزار، می توانید ” =C6+C7 ” را تایپ کنید یا فیلدهای سفارشی را انتخاب کنید:
- ردیفهای دیگر را با هزینهها در زیر ستونهای «هزینهها» اضافه کنید و بسته به نحوه تولید یا منبع تیشرت، آنها را در قسمت «هزینههای تولید» جمع کنید.
برخی از نکات قیمت گذاری مبتنی بر روانشناسی
قیمت گذاری شما را می توان با استفاده از داده های روانشناختی تطبیق داد. قیمت گذاری روانشناختی می تواند با ساده سازی فرآیند تصمیم گیری مشتری، آگاهی از برند شما را افزایش دهد.
- قیمتهای غیر گرد – مشتریان تمایل دارند روی اولین ارقام یک عدد تمرکز کنند. کاهش اندکی قیمت ها (به عنوان مثال از 10 دلار به 9.99 یا 9.97 ) تصور معامله بهتری را ایجاد می کند.
- فوریت – ایجاد حس فوریت باعث خرید فوری می شود. فروش و پیشنهادات را با عباراتی مانند «فقط امروز» یا «آخرین فرصت» انجام دهید.
- موقعیت یابی محصول یک تکنیک قیمت گذاری است که اگرچه دقیقاً قیمت گذاری روانشناختی نیست، اما همچنان از مشاهده رفتار انسان سود می برد. این روش قیمت ها را در مقایسه با رقبای شما افزایش می دهد تا ارزش درک شده کالای شما را افزایش دهد.
موقعیتیابی محصول در صورتی کار میکند که ارزش ملموس و ناملموسی را برای محصول خود ارائه دهید، مانند یک لبه یا ویژگی منحصر به فرد.
بهترین استراتژی قیمت گذاری و نتایج را با بازار هدف خود با دقت اندازه گیری کنید، زیرا قیمت گذاری می تواند کسب و کار شما را تقویت یا نابود کند.