راهنمای طراحی حتما بخوانید

اردیبهشت 6, 1402
هدف این راهنما کمک به شما برای موفقیت در ساخت بهترین محصولات چاپ بر اساس تقاضا برای فروشگاه تجارت الکترونیک شما است. لطفاً این پیشنهادات را از نزدیک بررسی و دنبال کنید. با انجام این کار، احتمال اینکه شما و مشتریانتان محصولات باکیفیتی را پیدا کنید، بسازید، و از آنها لذت ببرید که چاپ بر اساس تقاضا را بسیار فریبنده می کند، بسیار بیشتر خواهد بود. طرح زیر نحوه به حداقل رساندن (یا حتی حذف) مشکلات را توضیح می دهد. یک بار دیگر، پیروی از این راهنما راهی مطمئن برای تضمین کیفیت مطلوب است. آخرین مورد قبل از شروع، ما یک تیم اختصاصی پشتیبانی داریم که 24/7 در دسترس است. اگر سؤال، نظر یا نگرانی دارید، لطفاً در تماس باشید .

فهرست مطالب

مدت زمان تخمینی مطالعه: 31 دقیقه

پنج نکته برای ایجاد طرح سفارشی عالی

بیایید نگاهی به برخی از اقدامات پیشگیرانه ای بیندازیم که می توانید برای اطمینان از بهترین نتیجه ممکن برای طراحی سفارشی خود انجام دهید. این پنج نکته است که هنگام ایجاد آثار هنری خود برای مقاصد چاپی باید در نظر بگیرید.

محصولات و مواد خود را با دقت انتخاب کنید

1. محصولات و مواد خود را با دقت انتخاب کنید

یک طرح ممکن است پس از چاپ روی دو محصول متفاوت متفاوت به نظر برسد. این تا حد زیادی به مواد چاپ شده بستگی دارد.

به عنوان مثال، یک تی‌شرت ممکن است جذب جوهر فوق‌العاده‌ای داشته باشد و در نتیجه ظاهری تیز داشته باشد. با این حال، همان طراحی روی یک محصول دیگر (شاید یک هودی ضخیم) ممکن است شدت کمتری به نظر برسد (چاپ های DTG روی پارچه های ترکیبی نسبت به مواد 100٪ پنبه شفاف تر به نظر می رسند). 

این اختلاف می تواند به دلیل پارچه مورد استفاده (پنبه، پلی استر، ابریشم مصنوعی، ترکیب و غیره)، ضخامت پارچه، تفاوت در فناوری/فرآیندهای رنگرزی و عوامل دیگر باشد.

شرکای چاپ ما در حال حاضر روش‌های مستقیم روی لباس، گلدوزی، تصعید سراسری چاپ یا رنگ، انتقال حرارتی، و چاپ مستقیم به فیلم و روش‌های تزئین را ارائه می‌دهند که در فصل‌های آینده بیشتر توضیح داده می‌شود. طراحی شما با هر تکنولوژی و روش کمی متفاوت به نظر می رسد.

مقالات مفید برای انتخاب محصول، مواد یا روش چاپ مناسب

نکته حرفه ای

یک راه آسان برای فرار از این دام این است که یک نمونه محصول را قبل از فروش سفارش دهید. به این ترتیب یک نمایش فیزیکی از آن محصول و طراحی آن وجود خواهد داشت.

از طرح های با کیفیت بالا استفاده کنید

2. از طرح های با کیفیت بالا استفاده کنید

یک طراحی ضعیف و با وضوح پایین تقریباً همیشه چاپی با کیفیت پایین ایجاد می کند. اطمینان حاصل کنید که طرح ها دارای وضوح کافی برای جلوگیری از این مشکل هستند. همچنین رنگ پس زمینه خود را برای سبک های مختلف محصولات در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید

لطفاً از جزئیات کوچک بخصوص برای لیوان ها اجتناب کنید، زیرا در چاپ نهایی تار می شوند. در حالی که این عمدتا به سطح مواد محصول بستگی دارد، اثر هنری شما باید حداقل 5 پیکسل (در حالت ایده آل بیشتر) باشد.

Mockup Generator الزامات فایل چاپی را برای هر محصول در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش می دهد. همچنین وضوح طرح آپلود شده شما را نشان می دهد. ابزار طراحی ما اکنون دارای یک ویژگی تقویت کننده تصویر است که به طور خودکار کیفیت چاپ را قبل از ارسال به تولید افزایش می دهد .

با این حال، توجه داشته باشید که این ابزار معجزه آسایی نیست که آثار هنری با کیفیت پایین را بی عیب و نقص جلوه دهد. ما همچنان شما را به استفاده از فایل‌های با وضوح بالا تشویق می‌کنیم زیرا ابزار ما فقط کمی کیفیت را افزایش می‌دهد تا برای چاپ مناسب‌تر باشد.

تفاوت بین آثار هنری دیجیتال و عکس ها را بسنجید

3. تفاوت بین آثار هنری دیجیتال و عکس ها را بسنجید

آثار هنری دیجیتال پتانسیل بهتری نسبت به عکس دارند. گرافیک ها معمولا بلوک های رنگ ثابت بزرگتری دارند. در حالی که عکس‌ها تمایل به شیب رنگی بیشتر، رنگ‌های میانی و پالت رنگ گسترده‌تر دارند. و آن‌ها باید به یک فایل سازگار با کامپیوتر تبدیل شوند. (Mockup Generator ما از فرمت های JPEG ، PNG و SVG پشتیبانی می کند ). 

با این حال، ما با بهترین شرکت های چاپ در سراسر جهان همکاری می کنیم که از تجهیزات درجه یک برای اطمینان از چاپ واضح و واضح برای عکس ها و آثار هنری دیجیتال استفاده می کنند.

به منطقه خونریزی فکر کنید

4. به منطقه خونریزی فکر کنید

محصولات دارای مناطق متعددی در سطح خود هستند

  • منطقه امن. ناحیه سفید با حاشیه خط نقطه‌ای که باید تمام عناصر مهم طراحی در آن قرار گیرند.
  • منطقه چاپ ناحیه سفید روی Mockup Generator که باید با طرح شما پوشانده شود.
  • ناحیه خونریزی. ناحیه خاکستری اطراف قسمت بیرونی قسمت قابل چاپ. عناصر طراحی مهم نباید در آنجا قرار داده شوند.

اکیداً توصیه می کنیم که ناحیه خونریزی را با طرح خود بپوشانید. در حالی که این ناحیه بیشتر برای درزهای داخلی و سایر عناصری که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند استفاده می شود، پوشاندن آن با طرح شما پوشش کامل را تضمین می کند و از مناطق چاپ نشده جلوگیری می کند !

توجه داشته باشید

محصولات دارای ناحیه خونریزی دارای الگوهای قابل دانلودی هستند که می توانید بررسی کنید که آیا طرح شما کل سطح را پوشش می دهد یا خیر.

عیب یابی متن خود

5. عیب یابی متن خود را

Mockup Generator ما به شما امکان می دهد متن را مستقیماً روی محصول اضافه و ویرایش کنید – بدون اینکه آن را به عنوان یک فایل جداگانه بارگذاری کنید. یک دکمه متن سفارشی را در سمت راست خواهید دید .

از فونت ها و رنگ های مختلف گرفته تا اندازه متن. پیام خود را به هر طریقی که می خواهید برای ایجاد طرح عالی برای محصولات سفارشی خود تغییر دهید.

فصل دوم

چاپ اندازه فایل

چاپ اندازه فایل - قهرمان فصل 2

هیچ چیز بدتر از ایجاد یک طراحی عالی از دیدن یک پیام خطا در هنگام تلاش برای قرار دادن آن طرح روی یک محصول نیست. منظور ما از اندازه فایل همین است. این کیفیت یک طرح، توانایی آن برای بزرگ‌نمایی، ترجمه یا چاپ بدون از دست دادن کیفیت است.

چه چیزی را در نظر بگیرید

اندازه چاپ توصیه شده یک محصول برای کل منطقه چاپ است. طرح را متناسب با توصیه‌ها آماده کنید و آن را به هر نحوی که نیاز دارید مقیاس دهید. تصاویر تصادفی از اینترنت می توانند مشکل ساز باشند، بنابراین ما فهرست کوتاهی از مواردی که باید هنگام اندازه گیری فایل های چاپی خود در نظر بگیرید، آماده کرده ایم.

کیفیت تصویر

کیفیت تصویر می تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد. اول، آیا این یک فایل عکس، اسکن یا ایجاد دیجیتال است؟ در حالی که فناوری های مدرن می توانند تقریباً هر اتفاقی را رقم بزنند، به یاد داشته باشید که تصاویر با بهترین کیفیت ممکن را تهیه کنید. دوم، نورپردازی، موقعیت و سایر عناصری که می توانند بر کیفیت طراحی چاپ شما تأثیر بگذارند را در نظر داشته باشید.

ناحیه زیپ

اگر نمی‌خواهید چاپ روی زیپ لباس چاپ شود، لطفاً از آن فاصله دوری کنید. قسمت قابل چاپ دو اینچ برای جلو و سه اینچ برای پشت از یقه به پایین شروع می شود (در بیشتر موارد).

اندازه های محصول

اندازه محصول در Mockup Generator را در نظر داشته باشید. طراحی در محصولات S، L یا XL کمی متفاوت به نظر می رسد. مولد محصول ما اندازه پوشاک L را نشان می دهد و به شما امکان می دهد طرح را فقط در آن اندازه قرار دهید .

ما طرح را به‌طور خودکار برای اندازه‌های پوشاک کوچک‌تر کاهش می‌دهیم (به استثنای برخی از ارائه‌دهندگان چاپ مختلف)، اما برای اندازه‌های بزرگ‌تر از L بزرگ‌تر نمی‌شود .

راهنمای طراحی - اندازه های محصول

به یاد داشته باشید که فاصله بین یقه و چاپ بدون توجه به اندازه، ثابت می ماند. به همین دلیل، از قرار دادن طرح روی یا نزدیک زیپ‌ها، جیب‌ها یا مکان‌هایی که ممکن است هنگام سفارش سایز کوچک‌تر بریدگی ایجاد شود، خودداری کنید.

توجه داشته باشید

با مقاله مرکز راهنمایی ما مشورت کنید تا بدانید کدام شرکای چاپ یک نسخه طراحی کوچک شده برای محصولات خود ارائه نمی دهند و چگونه اندازه منطقه چاپ را برای انواع خاص محصول بررسی کنید.

چگونه اندازه مناسب را برای طراحی سفارشی خود انتخاب کنید

همه موارد ذکر شده در بالا را هنگام ایجاد، آپلود یا ذخیره طرح خود در نظر بگیرید. هر شرکت چاپ و محصول سفارشی برای دستیابی به بهترین نتیجه چاپ، نیازهای فایل متفاوتی دارد. و اینها باید راهنمای نهایی شما برای ایجاد طرح شما باشند.

اسکرین شات Chapter 2 Mockup Generator

Mockup Generator بهترین دوست شما برای ایجاد طرح است. دستورالعمل های واضحی در مورد نیازهای فایل ارائه می دهد و به شما امکان می دهد طراحی را به روش های مختلف سفارشی کنید.

تیم ما به به روز رسانی ابزار و انتشار ویژگی های جدید و مفید ادامه می دهد و روند طراحی آسان و سریع را برای شما تضمین می کند. از مقیاس بندی امکانات و ترازها گرفته تا افزودن متن و حتی ایجاد الگوها. زمان طراحی های برون سپاری را کاهش دهید و آثار هنری خود را در پلتفرم Printify بسازید.

چگونه طراحی خود را ارتقا دهیم

چگونه طراحی خود را ارتقا دهیم

در حالی که شروع با طراحی با وضوح بالا همیشه بهتر است، می توان از نرم افزارهای مختلف برای بهبود موارد استفاده کرد. شایان ذکر است که اینها نباید گران باشند، مانند Adobe Photoshop یا Image Enhancer کاملا رایگان خودمان در Mockup Generator.

در حالی که شروع با طراحی با وضوح بالا همیشه بهتر است، می توان از نرم افزارهای مختلف برای بهبود موارد استفاده کرد.  شایان ذکر است که اینها نباید گران باشند، مانند Adobe Photoshop یا Image Enhancer کاملا رایگان خودمان در Mockup Generator.

در اینجا سه ​​جایگزین قوی برای تقویت یک طرح و بررسی رنگ‌ها و کدهای رنگ RGB در مقابل CMYK وجود دارد.

هنگامی که یک طرح از طریق نرم افزار ایجاد می شود، مشکلی برای تغییر اندازه (تغییر مقیاس) آن در آن برنامه نخواهید داشت. با این حال، لطفاً مطمئن شوید که یک فایل تصویری بزرگ صادر می‌کنید، بنابراین طراحی فضایی برای کشش یا تغییر اندازه نسبت به محصولات POD داشته باشد و در عین حال ثابت بماند.

رنگ های چاپ


فصل 3

رنگ های چاپ

طیف رنگی که برای چاپ استفاده می شود در مقایسه با آنچه روی صفحه رایانه خود می بینید، کمتر متفاوت است. از اینکه روشنایی را جزء کلیدی طراحی خود قرار دهید خودداری کنید زیرا چاپگرها قادر به بازتولید دقیق رنگ های زنده نیستند.

اگرچه ما فایل‌ها را در فضاهای رنگی مختلف می‌پذیریم، اما سیستم ما فقط در RGB (قرمز، سبز و آبی) کار می‌کند. لطفاً توجه داشته باشید که ما هر فایل CMYK (فیروزه ای، سرخابی، زرد و سیاه) را که آپلود می کنید به RGB تبدیل می کنیم.

RGB در مقابل CMYK

RGB در مقابل CMYK

افراد، رایانه ها و چاپگرها رنگ ها را متفاوت می بینند. چشم انسان قادر به دیدن به اصطلاح “نور مرئی” است – محدوده طیف الکترومغناطیسی بین مادون قرمز و ماوراء بنفش، که اساساً معادل رنگ های رنگین کمان است.

از سوی دیگر، رایانه ها طوری برنامه ریزی شده اند که رنگ ها و رنگ های مختلف ترکیبات قرمز، سبز و آبی را تشخیص دهند.

و آخرین اما نه کم‌اهمیت، چاپگرها در طرح کدگذاری دیگری نیز کار می‌کنند: فیروزه‌ای، سرخابی، زرد و سیاه (CMYK).

اگر این سه دیدگاه به درستی در یک راستا قرار نگیرند، رنگ چاپ محصول نهایی با همان آیتم روی صفحه کامپیوتر متفاوت به نظر می رسد. بیاموزید که چگونه بهترین رنگ چاپ را برای مطابقت با دید شما با محصول نهایی تا حد امکان بدست آورید.

RGB به CMYK

هنگامی که شخصی طرحی را با رنگ های مختلف چاپ می کند یا آپلود می کند، تصویر در نرم افزار کامپیوتر به صورت RGB ذخیره می شود. با این حال، قبل از چاپ طرح، فرمت RGB باید به CMYK تبدیل شود.

این به این دلیل است که به جای نمایشگر رنگ‌های چاپی مختلف، رنگ‌هایی که روی لباس می‌بینیم، تنها طول موج‌های بازتاب‌شده نور مرئی هستند.

رنگ های چاپ و آنچه بر آنها تأثیر می گذارد

ارائه دهندگان چاپ ما فایل های طراحی را بسته به فرآیندشان به فضای رنگی و نمایه مناسب تبدیل می کنند. لطفاً توجه داشته باشید که محدودیت‌های چاپ فیزیکی نمی‌توانند طیف کاملی از طیف RGB را ایجاد کنند.

هر شرکت چاپی از نرم افزارهای مختلفی برای تبدیل فایل ها استفاده می کند. نه تنها این، بلکه چاپگرها، پروفایل های رنگی، تنظیمات و فرآیندهای آنها نیز متفاوت است. گاهی اوقات ناهماهنگی رنگ، مخصوصاً برای چاپ DTG، مشکل ساز است. بنابراین چاپ های شما بسته به عوامل مختلف می تواند متفاوت باشد. 

  • خطاهای چاپگر
  • گردش کار ارائه دهنده چاپ
  • رنگ و جنس لباس
  • تنظیمات مانیتور شما و موارد دیگر.

توجه داشته باشید

برای دستیابی به رنگ های چاپ روشن تر برای محصولات خود، با راهنمای ما در مورد RGB در مقابل CMYK مشورت کنید .

در اینجا مثالی از یک مشکل رایج در مورد اینکه چگونه یک کامپیوتر طرح شما را نشان می‌دهد و لباس پس از چاپ چگونه به نظر می‌رسد، در مورد ثبات رنگ در چاپ و انتشار در سراسر وب آمده است.

RGB در مقابل CMYK - چاپ بر اساس تقاضا

ما بازرگانان خود را تشویق می کنیم که طرح های خود را در هر فضای رنگی دلخواه یا دلخواه ایجاد کنند. با این حال، قبل از صادرات فایل، پیشنهاد می کنیم که فضای رنگی را به CMYK تغییر دهید یا این تنظیمات را هنگام صادرات انتخاب کنید.

به این ترتیب، شما می توانید یک ایده تقریبی از تغییر رنگ بدست آورید و از دقت ماکت های خود اطمینان حاصل کنید. نتیجه مورد انتظار بدون تغییر رنگ قابل توجه به محصول نهایی بسیار نزدیکتر خواهد بود.

در آینده، ما این ویژگی را در مولد محصول خود خواهیم داشت. اما در حال حاضر، این یک راه آسان برای بررسی و تطبیق نتیجه نهایی با مدل های خود است.

این برای کسانی که ترجیح می‌دهند از رنگ‌های چاپی عجیب‌تر، پر زرق و برق‌تر یا برجسته‌تر استفاده کنند، بسیار مهم است – این قطعات روشن ممکن است دقیقاً همان رنگی را که روی صفحه نمایش می‌دهد، روی یک محصول نداشته باشند.

محدودیت های رنگ AOP

تبدیل تنها جنبه ای نیست که بر چاپ نهایی شما تأثیر می گذارد. هر ارائه‌دهنده چاپ از تجهیزات مختلفی برای روش‌های مختلف چاپ استفاده می‌کند، که در نتیجه تفاوت‌های جزئی در رنگ، به‌ویژه برای محصولات سراسر چاپ (AOP) ایجاد می‌شود.

به عنوان مثال، بسیاری از اقلام خالی مورد استفاده – مانند سه راهی، ساق، هود و غیره – به طور پیش فرض سفید هستند و سپس با رنگ ها و طرح های شما چاپ می شوند. از آنجایی که خود لباس سفید است، قرار دادن یک رنگ یا طرح مشکی در بالا ممکن است گاهی به رنگ خاکستری/خاکستری زغالی ترجمه شود. هر رنگ تند و تیره یا روشن ممکن است آنطور که می خواهید پر جنب و جوش ظاهر نشود.

چرا ؟ دلیل این امر این است که جوهر روشن نمی تواند به طور کامل به پارچه سفید نفوذ کند، بنابراین مات بودن رنگ را کاهش می دهد. به طور خلاصه، پارچه سفید هنوز خود را نشان می دهد و رنگ شفاف تری ایجاد می کند.

سایه های آبی

چاپ رنگ های آبی و بنفش می تواند بسیار دشوار باشد زیرا این دو در طیف رنگ بسیار نزدیک هستند. هر دو رنگ آبی سرمه ای و بنفش تیره تغییر می کنند. 

سایه های مختلف آبی که شبیه به رنگ های بنفش هستند را می توان به عنوان سایه های بنفش چاپ کرد – و بالعکس، به دلیل تبدیل رنگ. اگر نگران چاپ نهایی در مورد سایه های آبی خود هستید، سعی کنید رنگ ها را مطابق با نرم افزار خود تنظیم کنید.

شما باید تنظیمات رنگ را تغییر دهید تا از سایه های ناخواسته آبی یا بنفش فرار کنید. برای جلوگیری از رنگ بنفش، از درصد کمی سرخابی و درصد سنگین فیروزه ای استفاده کنید (تفاوت باید 30-40٪ باشد ). برای جلوگیری از آبی، درصد فیروزه ای را کاهش دهید و درصد سرخابی را افزایش دهید.

در حالی که این بیشتر بر سایه‌های آبی تأثیر می‌گذارد، همین اصل در مورد زرد-نارنجی و سایر ناهماهنگی‌های رنگ نزدیک نیز صدق می‌کند. هنگام طراحی، فرآیند ترکیب رنگ را در نظر داشته باشید و به یاد داشته باشید که خروجی رنگ فیزیکی ممکن است کمی متفاوت باشد.

توجه داشته باشید

اینها دستورالعمل های کلی هستند زیرا عوامل مختلفی (ذکر شده در بالا) وجود دارد که می تواند بر چاپ نهایی تأثیر بگذارد.

رنگ های گلدوزی (نخ دوزی)

رنگ های گلدوزی (نخ دوزی)

علاوه بر قابلیت چاپ خام، برخی از محصولات می توانند از گلدوزی پشتیبانی کنند. این به این معنی است که طرح یک خالق بر روی محصولات نهایی آنها ظاهر می شود – اما از یک نخ رنگارنگ به جای جوهر ایجاد می شود. این یک گزینه محبوب برای کسانی است که به دنبال یک آیتم تمام شده با بصری (و بافت) متفاوت هستند.

لطفاً راهنمای کامل گلدوزی ما را مشاهده کنید تا مطمئن شوید که اقلام گلدوزی شده شما به اندازه موارد چاپ شده تازه هستند. از آنجایی که رزوه کشی کمی کمتر از جوهر شکل پذیر است، از طرح هایی استفاده کنید که با این نکات سریع مطابقت دارند.

  • از طرح های بزرگ استفاده کنید طرح های بزرگ و جسورانه بهترین رقیب در اینجا هستند. علاوه بر این، از استفاده از طرح های کوچک و بیش از حد دقیق خودداری کنید. اگر ساده کردن یک طرح یک گزینه نیست، شاید به جوهر برگردید.
  • رنگ های مناسب را در نظر بگیرید. این به عدم گنجاندن رنگ های مختلف در یک طرح اشاره دارد. ما حداکثر 16 رنگ را توصیه می کنیم. ما یک لیست مشخص از رنگ های موجود برای چاپ های شما داریم. رنگ‌های طرح شما با نزدیک‌ترین رنگ نخ موجود از آن فهرست مطابقت دارند.
  • تراز کردن با مکان های طراحی گاهی اوقات، یک طرح در رایانه عالی به نظر می رسد اما به خوبی به یک محصول واقعی تبدیل نمی شود. برای فرار از این دام، طرح های خود را برای مناطق کوچک فضای مرده (شکاف ها، سوراخ ها و غیره) تجزیه و تحلیل کنید. پس از شناسایی، این مکان ها را می توان با رنگ پر کرد تا طرح نهایی واضح تر به نظر برسد.
  • به برش پس زمینه توجه کنید طرح شما دیجیتالی می شود تا فضای گلدوزی موجود را پوشش دهد. اگر طرح شما دارای پس‌زمینه بزرگی است، لطفاً توجه داشته باشید که این قسمت احتمالاً برش داده می‌شود.
  • از دیجیتال سازی مناسب استفاده کنید . این فرآیندی است که از طریق آن یک ماشین آثار هنری شما را می گیرد، سپس آن را به قالب گلدوزی برای دوخت روی محصول تبدیل می کند. ایجاد یکی از این فایل‌های دوخت می‌تواند تا دو روز طول بکشد – به‌ویژه برای طرح‌هایی با جزئیات بسیار کوچک.


فصل 4

شفافیت و گرادیان

شفافیت و گرادیان

گرادیان تغییر تدریجی از یک رنگ سنگین به رنگ دیگر است. لطفاً هنگام طراحی محصولات DTG از شیب تا حد شفافیت در طرح های خود اجتناب کنید.

در چاپ مستقیم روی لباس مراقب گرادیان ها باشید.

قسمت های شفاف زیر پایه با رنگ سفید پر می شود تا اطمینان حاصل شود که رنگ ها تا حد امکان روشن و زنده به نظر می رسند. اگر در طراحی DTG یک گرادیان وجود دارد، سعی کنید قبل از انتشار برای خرید مشتری، از پس‌زمینه سفید استفاده کنید تا ببینید چگونه می‌شود. 

برای اطلاعات بیشتر در مورد گرادیان و تنظیم دقیق این فرآیند، لطفاً به این مقاله راهنما مراجعه کنید .

با این حال، گرادیان ها می توانند به خوبی با محصولات با استفاده از تکنیک های چاپ تصعید کار کنند.

براش ها و بافت های سفارشی

اینها معمولاً مشکل ساز هستند، به ویژه در مورد چاپگرهای DTG و گرادیان. نقاط بیشتر روی لباس ها پخش می شوند تا روی کاغذهای باکیفیت که در چاپ های هنری استفاده می شود. این یک بوم متفاوت است که جوهر را جذب می کند. بنابراین، منطقی است که مقداری واریانس وجود داشته باشد.


فصل 5

مشخصات DTG

مشخصات DTG

چاپ مستقیم به پوشاک روش قدیمی و اتوکشی نیست که با گذشت زمان به سرعت محو می شود.

چاپ DTG یادآور چاپ سند است. یک تصویر دیجیتال با وضوح بالا مستقیماً روی پیراهن منتقل می شود.

رنگ‌های DTG با طیف رنگی CMYK که توسط چاپگرهای اسناد معمولی استفاده می‌شود، قابل مقایسه هستند. این یک روش عالی برای چاپ در مقادیر کم است. عناصر کوچک نیز با کیفیت بالاتری چاپ می شوند و تصاویر در مقایسه با روش چاپ صفحه نمایش واضح تر به نظر می رسند.

مشخصات DTG

جذب مواد

رنگ یک ماده در نحوه ظاهر شدن طرح ها بر روی محصولات نهایی نقش دارد. با استفاده از نمونه طرح یکسان چاپ شده روی دو محصول مختلف (یکی نازک و دیگری ضخیم)، مواد نازک تر کمی بهتر جوهر را جذب می کند. بنابراین، تنوع ضخیم تر، لایه رنگ برجسته تری خواهد داشت – این به برجسته شدن طرح کمک می کند.

تنظیم صفر

چاپ DTG روشی سریع و آسان برای چاپ محصولات در مقایسه با سایر روش های چاپ سنتی است. این به ویژه برای سفارش های کوچکی که می توانند به سرعت پردازش و ارسال شوند مفید است.

عالی به نظر می رسد

چاپ های DTG به خوبی یا حتی بهتر از سایر فرآیندهای چاپ مانند چاپ روی صفحه به نظر می رسند. این بدان معنی است که شما محصولات با کیفیت بالا را با قیمت پایین دریافت می کنید.

تصاویر تفصیلی

یکی از دلایل اصلی انتخاب DTG توسط بسیاری از طراحان و خلاقان، و تا حدودی انقلابی در صنعت چاپ و کالا ایجاد کرده است، توانایی تولید گرافیک های بسیار دقیق است. دستورالعمل های ما در مورد اندازه و رنگ فایل را دنبال کنید و به راحتی ایجاد کنید.

Underbase چیست

Underbase چیست

به جز لباس های سفید، همه پارچه های DTG دارای زیرپایه سفید هستند. طرح شما بر روی این زیرپایه چاپ شده و رنگ ها را زنده و دقیق می کند. در همان زمان، زیرپایه درجه بندی رنگ را پیچیده می کند. در حالی که ممکن است یک گرادیان روی لباس سفید زیبا به نظر برسد، اما در لباس مشکی عالی به نظر نمی رسد.


فصل 6

مشخصات DTF

مشخصات DTF - فصل 5

DTF مخفف چاپ مستقیم به فیلم است و یک روش چاپ بسیار مورد استفاده در صنعت چاپ بر اساس تقاضا است. با کمی گرما، حوصله و دقت، می توانید طرح های خود را به روشی منحصر به فرد و ماندگار روی پارچه فشار دهید.

چاپ DTF چیست و چگونه کار می کند

DTF مکانیزم پرس حرارتی است که طرح های شما را با استفاده از فیلم و پودر به محصول منتقل می کند. در اینجا نحوه کار آن آمده است.

مرحله 1

چاپ

طرح شما بر روی یک فیلم مخصوص PET (پلی اتیلن ترفتالات) چاپ شده است.

گام 2

پودر کردن

سپس طرح به طور یکنواخت با یک پودر چسبنده ذوب داغ در حالی که جوهر خیس است پوشانده می شود. 

مرحله 3

ذوب کردن پودر

سپس فیلم را در یک پرس حرارتی یا فر قرار می‌دهیم تا پودر در طرح شما ذوب شود.

مرحله 4

در حال انتقال

این فیلم بر روی سطح محصول قرار می گیرد و تحت فشار حرارتی قرار می گیرد تا طرح بر روی محصول منتقل شود. پس از این مرحله فیلم کاملاً به پارچه چسبانده می شود.

مرحله 5

لایه برداری سرد

هنگامی که فیلم و پارچه خنک شدند، فیلم به آرامی کنده می شود و طرح به طور محکم روی محصول چاپ می شود.

مرحله 6

پس از فشار دادن (اختیاری)

این محصول را می توان برای آخرین بار به مدت چند ثانیه تحت حرارت قرار داد تا از اثرات طولانی مدت در برابر سایش و پارگی روزانه اطمینان حاصل شود.

مزایا و معایب DTF

مشخصات DTF 1
DTF در مقابل DTG

DTF در مقابل DTG

در حالی که چاپ مشابه است، کل فرآیند بین این دو روش چاپ متفاوت است. و برخی از تمایزات قابل توجه را می توان در محصول نهایی مشاهده کرد.

جدول DTF در مقابل DTG

تفاوت های اصلی بین DTG و DTF

  • DTF طراحی متن و خطوط واضح را بدون مشکل تضمین می کند
  • چاپ های DTG با پارچه یکی هستند – صاف و مخلوط
  • DTF کمتر با پارچه یکپارچه شده است – ممکن است براق و پلاستیکی به نظر برسد
  • DTG جلوه های دود یا شعله بهتر را برای چاپ تضمین می کند
  • DTF شدت بهتری دارد زیرا رنگ ها با پارچه مخلوط نمی شوند
  • DTG 75 درصد بیشتر از DTF جوهر مصرف می کند

چه زمانی DTF را نسبت به سایر روش های چاپ انتخاب کنیم

روش چاپ مستقیم به فیلم برای هر کسی که به دنبال استفاده کامل از شخصی سازی پارچه است ایده آل است. در حالی که سایر روش های چاپ انتخاب پارچه شما را محدود می کند، DTF آزادی را فراهم می کند و همه محدودیت ها را برطرف می کند و به شما امکان می دهد طرح های خود را تقریباً بر روی هر پارچه چاپ کنید.

بدون نیاز به پیش تصفیه، روش DTF به شما این امکان را می دهد که کالاها را به صورت اقتصادی چاپ کنید، هزینه های کلی چاپ را کاهش می دهد و فضای بیشتری برای سود برای شما باقی می گذارد.


فصل 7

مشخصات تصعید

مشخصات تصعید

چاپ تصعید در مقابل چاپ DTG

تفاوت عمده این است که چاپ سابلیمیشن به کل لباس اجازه می دهد تا به عنوان قسمت چاپ استفاده شود، در حالی که با چاپ DTG و DTF، شما در ناحیه چاپ محدود هستید.

به عنوان مثال، برخی از محصولات All-Over-Print ما

ساق سابلیمیشن
پیراهن سابلیمیشن

چگونه کار می کند

در تصعید، جوهر بدون اینکه مایع باشد از حالت جامد به حالت گاز حرکت می کند. این یک روش چاپ خوب برای محصولات پلی استر و با روکش سخت است. جوهر همراه با یک کاغذ انتقال گرم می شود که اجازه می دهد به گاز تبدیل شود و در سراسر الیاف لباس پخش شود. خود تصویر فقط مانند بستر بدتر می شود و آن را به انتخابی بادوام تبدیل می کند.

زمان انتخاب سابلیمیشن

تصعید به یک سطح مبتنی بر پلیمر نیاز دارد، بنابراین این فرآیند دارای محدودیت‌هایی است و برای پوشاک عملکرد پلی استر یا سایر محصولات با سطح سخت بهترین است. شما می توانید با جستجوی محصولاتی که عبارت “All Over Print” یا “AOP” را دارند، متوجه شوید که کدام محصولات در کاتالوگ تصعید شده اند.

محدودیت های AOP و Cut & Sew

محصولات سابلیمیشن ایجاد می شوند، سپس طرح هایی روی آنها چاپ می شود. محصولات برش و دوخت برعکس هستند: آنها چاپ می شوند، سپس به هم دوخته می شوند. به همین دلیل، طرح تمام چاپ به ندرت به طور کامل تکرار می شود – به خصوص در امتداد درزها. 

با این حال، ماکت‌ها فقط نمایش‌های دیجیتالی هستند، در حالی که طراحی واقعی می‌تواند در طول فرآیند تکمیل کمی تغییر کند و باعث چاپ نادرست شود.

به یاد داشته باشید که برای برخی از محصولات (مخصوصاً ظروف نوشیدنی – لیوان، لیوان، لیوان مسافرتی) خط درز ممکن است حتی با طراحی کامل قابل مشاهده باشد. برای این کار، اکیداً توصیه می‌کنیم از طرح‌ها و آثار هنری با عناصر مهم طراحی که در نزدیکی لبه‌ها قرار می‌گیرند (مانند تکرار الگوها، پیام‌های متنی یا جزئیات بزرگ) اجتناب کنید.

اگر می خواهید ویژگی های قابلیت های برش و دوخت را بررسی کنید، در اینجا یک راهنمای عالی ارائه شده است . یا برای محدودیت های بیشتر محصول AOP اینجا را ببینید .


فصل 8

صادرات و فرمت های فایل

صادرات و فرمت های فایل

فایل های JPEG در هر دو فضای رنگی RGB و CMYK پذیرفته می شوند. با این حال، ما طرح ها را به RGB تبدیل می کنیم و نمایه را برای تمام فعالیت های داخلی حذف می کنیم. با این حال، فرمت PNG فقط می تواند در RGB باشد.

  1. تنظیمات صادرات برای PNG (برای طرح‌هایی با پس‌زمینه شفاف) نباید در هم تنیده شوند و فشرده‌سازی مهم نیست.
  2. تنظیمات صادرات برای تصاویر JPEG (برای طرح های بدون شفافیت) باید با کیفیت 60-80٪ باشد .

تصاویر وکتور

تجار ما اغلب آثار هنری برداری را با استفاده از CorelDRAW یا Adobe Illustrator ایجاد می کنند. روش برداری، مقیاس بندی اشکال را با حفظ وضوح و کیفیت اصلی آنها ساده می کند.

Mockup Generator سازگار با تصویر SVG است

اطمینان حاصل کنید که محصولات شما کیفیت بهتر و اصطکاک کمتری در فرآیند ایجاد با فرمت های SVG دارند.

تصاویر SVG به این معنی است:

  • آپلود آسان SVG بدون راه حل های اضافی
  • بدون نیاز به وضوح اضافی، زیرا بردارها پس از تغییر اندازه ثابت می مانند
  • تصاویر با کیفیت بهتر با وضوح بالاتر

محدودیت های فرمت SVG

  • اندازه SVG به 10 مگابایت محدود شده است
  • شما نباید از فرمت SVG برای عکس ها و تصاویر شطرنجی استفاده کنید.
    • در حالی که برخی از نرم افزارها مانند Figma اجازه می دهد تا عناصر شطرنجی به صورت SVG صادر شوند، ما به شما توصیه می کنیم این کار را نکنید. اگر بیشتر محتوای شما شطرنجی است – آن را به صورت JPEG/PNG در Printify آپلود کنید.
  • SVG می تواند تا 10 مگابایت تصاویر شطرنجی اضافی داشته باشد.
  • لایه های متنی در SVG پشتیبانی نمی شوند.
    • اگر طرح شما حاوی لایه های متنی است، قبل از آپلود در Printify با استفاده از نرم افزارهای طراحی محبوب مانند Adobe Illustrator، Affinity Designer یا Inkscape، متن باید به مسیر تبدیل شود.
  • SVG به 20000 عنصر مسیر منفرد محدود شده است.
  • سایر فرمت های تصویر برداری باید تبدیل شوند.
    • اگر از تصاویر EPS یا سایر فرمت‌های برداری استفاده می‌کنید – قبل از آپلود در Printify باید آن تصاویر را با استفاده از نرم‌افزار طراحی دلخواه به فرمت SVG تبدیل کنید.

قیمت محصولات

با اشتراک ویژه ، محصولات با کیفیت با قیمت رقابتی داشته باشید

بیشتر بدان

راهنمای طراحی حتما بخوانید

مطالب پربازدید

چک لیست شروع کسب‌وکار

چاپ براساس تقاضا هم رسم و آدابی داره رفیق

بیشتر بدان
از شاتراستوک تا میدجرنی

اگر سلیقه داری ولی طراح نیستی از اینجا شروع کن!

بیشتر بدان
نیچ مارکت

یک بخش محدود بازار انتخاب کن

بیشتر بدان
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
وبلاگ
0 محصول سبد خرید