چطور کسب و کار جدید در ۱۴۰۲ راه اندازی کنیم؟ با روش چاپ براساس تقاضا

فروردین 28, 1402
از آنجایی که تجارت الکترونیک همچنان به محبوبیت خود ادامه می دهد و تعداد خریداران دیجیتال به طور پیوسته افزایش می یابد، راه اندازی یک تجارت کالا راهی عالی برای کسب درآمد است . اگرچه ممکن است در ابتدا مشکل به نظر برسد، نگران نباشید. با Print on Demand ، هر کسی می تواند به راحتی کسب و کار خود را بدون هیچ گونه سرمایه گذاری، موجودی یا مشکلات لجستیکی راه اندازی کند. این مقاله نحوه راه اندازی یک تجارت کالا را از ابتدا نشان می دهد و مراحل مربوط به آن را به طور کامل توضیح می دهد.

فهرست مطالب

مدت زمان تخمینی مطالعه: 12 دقیقه

چرا چاپ بر اساس تقاضا؟

مردی با حالتی متفکرانه به صفحه کامپیوترش نگاه می کند.

چاپ بر حسب تقاضا به عنوان یکی از راحت ترین راه ها برای شروع یک کسب و کار خرده فروشی بی رقیب باقی می ماند. در اینجا به برخی از مزایای آن اشاره می کنیم.

آسان برای شروع

یک مدل کسب و کار که برای همه خوشایند است. بدون نیاز به تجربه کارآفرینی یا بازاریابی گسترده.

سرمایه گذاری کم

شما هزینه محصول را تنها پس از فروش می پردازید و شروع آن را نسبت به یک تجارت سنتی ارزان تر می کند.

شخصی سازی نامحدود

هر کسی می تواند محصولاتی را که می فروشد شخصی سازی کند و به راحتی به قلب و ذهن مخاطبان خود برسد.

تلاش برای تحقق صفر

شرکت چاپ بر اساس تقاضا تمام کارهای سنگین را انجام می دهد – چاپ، بسته بندی و ارسال محصول نهایی مستقیماً به درب منزل شما.

بدون مدیریت موجودی

هر چیزی که می‌فروشید مستقیماً از تأمین‌کننده به مشتری نهایی منتقل می‌شود، بنابراین نیازی به ردیابی موجودی یا راه‌اندازی یک فروشگاه آجر و ملات نیست.


چگونه یک تجارت کالا را راه اندازی کنیم: 9 مرحله آسان

بیایید تمام مراحلی را که باید برای شروع فروش آنلاین کالاهای سفارشی بدون نگهداری موجودی انجام دهید، مرور کنیم.

مرحله ۱: یک نیچ مارکت را انتخاب کنید

به همان اندازه که ساده به نظر می رسد، انتخاب یک جایگاه می تواند یک کسب و کار خرده فروشی را شکست یا شکست دهد. با داشتن جایگاه مناسب، کارآفرینان می توانند بیشتر بفروشند و از رقابت کمتری لذت ببرند.

یک محصول خاص به شدت برای یک مخاطب خاص جذاب است و به یک کسب و کار اجازه می دهد تا متمایز شود.

به طور معمول، دامنه یک نیچ مارکت باید تا حد امکان باریک باشد و در عین حال به اندازه کافی بزرگ باشد که پتانسیل سود را ارائه دهد. با این حال، برای یک تجارت تجاری، طاقچه می تواند گسترده تر باشد. تا زمانی که طرح ها به هم مرتبط باشند، دامنه وسیع تر نیز می تواند معجزه کند.

برای مثال، بیشتر محصولات Hot Topic مربوط به فرهنگ پاپ است. آنها موسیقی، کتاب، کارتون و کالاهای سینمایی ارائه می دهند.

هنگام انتخاب یک بازار خاص، علاقه خود را دنبال کنید . اگر تقاضا وجود داشته باشد، می توانید کسب و کار موفقی را حول آن ایجاد کنید.

مرحله ۲: یک طرح تجاری ایجاد کنید

یک لپ تاپ، یک عینک و یک دفترچه یادداشت روی میز نشسته است.

طرح کسب و کار شرح مکتوب یک شرکت است که اهداف و استراتژی های دستیابی به آنها را مشخص می کند.

به طور معمول، این سند باید شامل موارد زیر باشد:

  • خلاصه اجرایی خلاصه ای از طرح کسب و کار توضیح می دهد که شرکت چه کاری انجام می دهد، مخاطبان هدف خود، و چگونه به اهداف خود دست خواهد یافت.
  • توضیحات شرکت. یک نمای کلی از شرکت، توصیف ساختار، مدل و اهداف کسب و کار آن.
  • تحلیل بازار. مروری بر صنعت، روندهای فعلی، برآورد اندازه بازار، و تجزیه و تحلیل رقابت.
  • مدیریت و سازمان. توضیح نحوه اداره و مدیریت کسب و کار، تیم کیست و مسئولیت های آنها.
  • محصولات. بخشی که ویژگی های کلیدی محصولات را برجسته می کند. آنها را به طور کامل توصیف کنید، آنها را با محصولات مشابه مقایسه کنید و استراتژی قیمت گذاری و برنامه های بازاریابی را مشخص کنید.
  • تقسیم بندی مشتریان مروری بر مشتریان بالقوه شما آنها را می توان به روش های مختلفی مانند جمعیت شناختی، رفتاری یا جغرافیایی تقسیم بندی کرد.
  • برنامه ی بازاریابی. بخشی که راه ها و روش های جذب مشتری را شرح می دهد. به طور خلاصه، این یک نقشه راه است که توضیح می دهد چگونه یک کسب و کار سازماندهی، اجرا و پیگیری تلاش های بازاریابی خود را انجام می دهد.
  • لجستیک و طرح عملیاتی. اگر کسب‌وکاری از مدل چاپ بر حسب تقاضا استفاده می‌کند، این بخش کوتاه است، زیرا شرکت چاپ بر حسب تقاضا تمام آن را تامین می‌کند – منبع‌یابی، چاپ، بسته‌بندی و ارسال محصولات. 
    طرح مالی. این همه مربوط به تامین مالی کسب و کار شماست. اکثر طرح ها شامل صورت سود و زیان، ترازنامه و صورت جریان نقدی هستند.

مرحله ۳: کسب و کار خود را برندسازی کنید

یک برند به مردم کمک می کند تا یک کسب و کار و کیفیت محصولات ارائه شده توسط آن را تشخیص دهند. جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان موجود، و فروش بیشتر با هویت برند قوی آسان تر است.

مواردی که باید هنگام برندسازی یک کسب و کار در نظر بگیرید:

نام کسب و کار

صفحه تولید کننده نام تجاری Shopify.

یک نام تجاری خوب نشان دهنده قلب و روح یک شرکت است. باید باشد:

  • ساده، واضح، مستقیم، و به وضوح آنچه را که انجام می دهد
  • اصلی، جذاب، آسان برای املا، تلفظ، و به خاطر سپردن
  • از نظر بصری جذاب، در چاپ و روی صفحه متمایز است

لوگوی برند

لوگو برند یک کسب و کار را از طریق ترکیبی از تصاویر، تایپوگرافی و رنگ ها نشان می دهد و هزاران کلمه را با یک گرافیک واحد بیان می کند.

باید اصیل، جاودانه و به یاد ماندنی باشد و ارزش های برند را به گونه ای در خود جای دهد که با مخاطب هدف طنین انداز شود.

هنگام طراحی یک لوگو، عناصر را ساده نگه دارید، فقط از دو تا سه رنگ استفاده کنید و مطمئن شوید که در رسانه های مختلف خوب به نظر می رسد.

هویت بصری

مجموعه ای از تصاویر، تصاویر، نمادها و سایر اطلاعات گرافیکی که یک برند را از دیگران متمایز می کند.

وقتی این عناصر با هم ترکیب شوند، فضایی را ایجاد می کنند و توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب می کنند.

هویت بصری باید در کانال‌های فروش کسب‌وکار، کمپین‌های بازاریابی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها ثابت باشد تا مردم بتوانند فوراً آن را تشخیص دهند.

مرحله ۴: محصولات را انتخاب کنید

هنگام انتخاب محصولات برای یک تجارت تجاری، کارآفرینان باید همیشه جایگاه، مخاطبان هدف و روند بازار خود را در نظر داشته باشند.

اگر به درستی انجام شود، آنها می توانند محصولات موفقی ایجاد کنند که برجسته باشند، برای مشتریان خود جذاب باشند و با تغییر روند تکامل پیدا کنند.

کاتالوگ مدوپد بیش از 850 محصول با کیفیت بالا – از پوشاک گرفته تا دکوراسیون منزل و لوازم جانبی – را با بهترین قیمت در بازار ارائه می دهد.

چندین عامل وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

  • ارائه دهنده چاپ با انتخاب یک ارائه دهنده چاپ محلی، هزینه های تحویل را کاهش دهید. ما بیش از 80 ارائه دهنده چاپ داریم که به دقت بررسی شده اند که در سرتاسر جهان قرار دارند.
  • برندها با انتخاب محبوب‌ترین برندها مانند Champion، Bella+Canvas، و Gildan، محصولاتی را ایجاد کنید که مشتریان شما دوست خواهند داشت .
  • توضیحات محصول با بررسی ویژگی های کلیدی آنها، مناسب ترین محصولات را برای فروشگاه اینترنتی خود بیابید.

مرحله ۵: یک کانال فروش انتخاب کنید و یک فروشگاه راه اندازی کنید

گرافیک تلطیف شده یک فروشگاه آنلاین که از یک دستگاه تلفن همراه مشاهده می شود.

انتخاب کانال فروش مناسب برای موفقیت هر کسب و کار تجارت الکترونیک حیاتی است.

چه یک پلتفرم تجارت الکترونیک یا بازار را انتخاب کنید، هر دو راه آسانی برای ایجاد ویترین فروشگاه و فروش به خریداران آنلاین در سراسر جهان ارائه می‌دهند.

در اینجا خلاصه ای از مزایا و معایب آنها آورده شده است.

پلتفرم های تجارت الکترونیک

پلتفرم تجارت الکترونیک یک برنامه نرم افزاری است که به کسب و کار امکان می دهد یک فروشگاه آنلاین ایجاد و راه اندازی کند. این یک راه راحت برای فروش آنلاین است. آنها قالب های از پیش ساخته شده ای را ارائه می دهند که به راحتی قابل سفارشی سازی هستند.

در حالی که هر پلتفرمی تلاش می کند تا تمام ابزارهای مورد نیاز یک کارآفرین را فراهم کند، هر کدام کمی متفاوت هستند، با ویژگی ها، قابلیت ها و محدودیت های خاص خود.

مطمئن شوید که پلتفرم همه چیز مورد نیاز شما را دارد: گزینه های پرداخت (Apple Pay، PayPal)، ابزارهای بازاریابی (ایمیل، رسانه های اجتماعی)، و تجزیه و تحلیل برای ردیابی عملکرد فروشگاه.

مزایای

  • سفارشی سازی بدون دردسر
  • هدف قرار دادن مجدد مشتریان آسان تر است
  • کنترل بیشتر بر داده های مشتری

معایب

  • راه اندازی زمان می برد
  • هزینه های بازاریابی بالاتر
  • برخی از پلتفرم ها به دانش فنی نیاز دارند

چند مثال:

ادغام Shopify Printify
Squarespace یکپارچه سازی Printify
Wix Integration Printify
ادغام پرستاشاپ Printify
ادغام WooCommerce Printify
ادغام BigCommerce Printify

تجارت بزرگ

بازارهای تجارت الکترونیک

اینها مانند مراکز خرید آنلاین بزرگ هستند. همه فروشگاه ها بر روی یک پلت فرم واحد میزبانی می شوند و محصولات خود را به یک پایگاه مشتری از قبل موجود می فروشند.

اگرچه راه‌اندازی آن آسان‌تر و سریع‌تر است، اما کارآفرینان کنترل کمتری بر ظاهر، محتوا و داده‌هایی که می‌توانند جمع‌آوری کنند، دارند.

مزایای

  • راه اندازی آسان و سریع
  • ترافیک مشتری از قبل موجود
  • مبتدی دوستانه
  • ساده در نگهداری

معایب

  • گزینه های سفارشی سازی کمتر
  • رقابت شدید
  • قوانین و سیاست های سختگیرانه
  • هزینه های مختلف

چند مثال:

ادغام Etsy Printify
نحوه شروع یک تجارت کالا در سال 2023: روش چاپ بر اساس تقاضا 1
نحوه شروع یک تجارت کالا در سال 2023: روش چاپ بر اساس تقاضا 2

نکات مفید

مزایا و معایب بهترین سایت های فروش آنلاین را بررسی کنید تا تصمیم درستی بگیرید

Printify به طور یکپارچه با همه این پلتفرم ها و بازارها ادغام می شود. برای شروع، فقط راهنماهای ادغام ما را دنبال کنید.

راه اندازی ویترین فروشگاه

در حالی که راه اندازی ویترین فروشگاه برای هر کانال فروش کمی متفاوت است، چند اصل اساسی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید.

  • اعتبار بسازید. با استفاده از یک ارائه دهنده پرداخت قابل اعتماد و ارائه هرچه بیشتر اطلاعات مرتبط، یک فروشگاه تجارت الکترونیک قابل اعتماد ایجاد کنید.

به عنوان مثال، صفحات درباره ما ، تماس با ما و سیاست حفظ حریم خصوصی را درج کنید تا اطمینان حاصل کنید که مشتریان از یک تجارت قانونی خرید می کنند.

  • روی ناوبری تمرکز کنید. یک تجربه مرور یکپارچه برای هر فروشگاه آنلاین ضروری است – مشتریان باید بتوانند تنها با چند کلیک هر چیزی را که نیاز دارند پیدا کنند.

موفق ترین فروشگاه های Shopify را کاوش کنید تا بیاموزید حرفه ای ها چگونه فروشگاه های خود را طراحی می کنند.

  • از تصاویر با کیفیت استفاده کنید هنگام تصمیم گیری برای خرید، مشتریان به شدت به تصاویر متکی هستند. با استفاده از تصاویری که بهترین کیفیت محصولات شما را برجسته می کند، احتمال فروش را افزایش دهید.

قیمت محصولات

با اشتراک ویژه ، محصولات با کیفیت با قیمت رقابتی داشته باشید

بیشتر بدان

چطور کسب و کار جدید در ۱۴۰۲ راه اندازی کنیم؟ با روش چاپ براساس تقاضا

مطالب پربازدید

چک لیست شروع کسب‌وکار

چاپ براساس تقاضا هم رسم و آدابی داره رفیق

بیشتر بدان
از شاتراستوک تا میدجرنی

اگر سلیقه داری ولی طراح نیستی از اینجا شروع کن!

بیشتر بدان
نیچ مارکت

یک بخش محدود بازار انتخاب کن

بیشتر بدان
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
وبلاگ
0 محصول سبد خرید