حالاکه مدوپد رو شناختید، گام دوم را بردارید

بهمن 27, 1401

فهرست مطالب

  سلام به دنیای بی‌حدومرز مدوپد خوش‌آمدید

1.  انتخاب و ایجاد  ۲۰۰ طرح و نقش

شما در کدام یک از گروه‌های زیر هستید؟
  •  یک تیم طراح دارید که طرح و نقش‌های شگفت انگیزی ایجاد می کند. 
  • دارای یک نگاه خاص به جهان پیرامون هستید، اما تیم طراح ندارید( یا الان در دسترس نیستند) 
  •  یک برند( ورزشی، سینمایی …) دارید ،‌که شامل چند عکس هست اما طرح ویژه‌ایی ندارید.
    • تجربه میکی‌ماوس 
    • تجربه بایرن مونیخ
  • می خواهید از میان هزاران طرح و نقش ما انتخاب کنید.
    • انتخاب از سایت‌shutterstock  که هزینه هر تصویر:
      • برای اشتراک رایگان ۱۰ تصویر رایگان | هر تصویر بیشتر 10 هزار تومان
      • برای اشتراک پریمیوم ۵۰ تصویر رایگان | هر تصویر بیشتر 10 هزار تومان
      • برای اشتراک جهانی ۱۰۰ تصویر رایگان | هر تصویر بیشتر 10 هزار تومان
تنوع انتخاب طرح :
طرح‌های خام طرح‌های فراوری شده رویداد‌های طراحی طراحی غیر متمرکز
در این وضعیت طرح‌ها به صورت کاملا خام و پوستر وار و تصویری به محصولات مختلف اضافه می شوند. یک تیم خلاق در ابتدا از برند با رویداد‌ها، مناسبت‌ها و حتی دیالوگ‌‌های داخلی … یکسری درفت و اسکیس انتخاب می‌کند. این موارد به یکی از حالت‌های طراحی داخلی یا برون سپاری شده به طرح و نقش تبدیل می گردد. ایجاد یک ورکشاپ ۲-۳ روزه برای خلق چندین محصول مرچندایز و دعوت از هنرمندان تجسمی (‌تصویر ساز، کاریکاتور  و گرافیست…) با توجه به فروش‌‌های قبلی و نگاه هنرمند این تصاویر شکل می گیرند پس از یک دوره و فروش نمونه طرح‌ها در اختیار هنرمندان داخل سایت مدوپد این برند قرار می گیرد به نحوی که هر هنرمند می تواند با استفاده از هشتگ برند طرح خودش را اضافه نماید. تفاوت با رویداد طراحی اینست که هزینه تیم طراحی  به ازای فروش است این یک رویداد همیشگی است.
مثال: ·   لوگو و نشان  ( همه برند‌ها زیرمجموعه) ·   تصاویر عکاسی شده ·   شعار و اسلوگان‌ها ·   نتایج بازی و امتیاز‌ها   مثال: ·   کری‌های ورزشی ·   دیالوگ‌های ماندگار سینمایی ·   حضور شخصیت برند یا اینفلوئنسر در یک جشن یا رویداد ملی ·   تصویرسازی کاراکتر اصلی  به  صورت مجزا برگزاری کارگاه طراحان شهرداری تهران با موضوع «شب یلدا» نمونه ۱

2.  انتخاب محصولاتی که این طرح بر روی آن قرار خواهند گرفت

3. کانال فروش و عرضه محصولات مشخص نمایید. 

  • عضویت اشتراکی: همه محصولات در یک اکانت اشتراکی بر روی تمام وب‌سایت‌ها و دیگر کانال‌های فروش منتشر می‌گردد. مزیت‌های این نوع عضویت:

  • برای شروع دیگر نیازی به مدارک خواسته شده برای هر وب‌سایت و طولانی شدن زمان تبادل مستندات و آموزش‌ها در کانال‌های فروش مانند دیجی کالا، آمازون … نیست
  • در صورتیکه تعداد کالا یا طرح‌های شما کمتر از ۵۰۰ طرح است. توصیه می‌شود که از مدل اشتراکی استفاده گردد. 
  • هزینه‌های اولیه: در کلیه سرویس‌های فروش بین المللی از ۳۰ تا ۴۵ دلار هزینه هر اکانت است. 
  • عضویت اختصاصی:اکانتی که در مالکیت شما می باشد. با هویت و برند شما شناخته شده است. کلیه پرداخت‌ها به حساب شما واریز می گردد. 
    • اگر یک سازمان یا شرکتی با فعالیت بین المللی هستید .بهتر است از عضویت اختصاصی استفاده نمایید. 
    • اگر تمایل ندارید در کنار طرح و محصولات شما، طرح و محصولات هنرمندان و تاجران دیگر قرارگیرد. از عضویت اختصاصی بهره بگیرید.
کانال‌های فروش داخلی :
نام کانال فروش فروشگاه‌های آنلاین فروشگاه ساز‌ها شبکه‌ها اجتماعی و پیام رسان‌ها
دیجی کالا باسلام سازیتو اینستاگرام – تلگرام – بله – سروش
مزایا
  • بازدید روزانه ۴۰ م کاربر یکتا
  • تعداد کالای سفارش داده شده  بیش از ۱ میلیون
  • فروش قطعی ۴۹ م ( میانگین فروش )
  • رقابت بالا در عرضه
   
  • بازدید روزانه
  • درآمد میانگین ۱۹م
  • رقابت متوسط در عرضه
  • بدون نیاز به دانش فنی
  • ارائه اطلاعات بیشتر درباره شما در وبلاگ و صفحات …
  • ارائه کد تخفیف
  • پرداخت سریع به حساب شما
  هر یک از شبکه‌های اجتماعی شرایط و همچنین مزایا متفاوتی دارد. شما باید با توجه NichMarket که انتخاب نمودید شبکه‌های اجتماعی را اولویت دهید.  مثال: بلو زیپ از لینکدین به عنوان شبکه اجتماعی اول استفاده کرده است. 
  • تقریبا در کلیه شبکه‌ها فقط شماره موبایل نیاز است. 
  • برخی دسترسی ها مانند فروشگاه و پرداخت در اکانت‌های بین اللملی اینستاگرام و فیس بوک در ایران فعال نمی باشد. 
  • اما در پیام‌رسان‌های داخلی این امکانات در دسترس می باشند. 
 
الزامات فعالیت عضویت اختصاصی حقوقی/حقیقی : شرایط دیجی کالا برای عضویت عضویت حقیقی : شرایط برای عضویت عضویت در سازیتو:
  • اینماد
  • درگاه پرداخت
  • ادمین تولید محتوا 
زمان آماده سازی عضویت حقوقی / حقیقی حدود ۱۵ روز عضویت اشتراکی ۳ روز( ثبت برند ۱ هفته پس از درخواست) عضویت ۱ روزه از زمان  ثبت نام در سازیتو و رجیستر درگاه پرداخت و نماد اعتماد ۱۰ روز کاری 
کانال‌های فروش بین المللی:
نام کانال فروش فروشگاه‌های آنلاین فروشگاه ساز‌ها Zazzle – Redbubble – Society6
Amazon eBay Etsy Shopify Wix
مزایا بازدید روزانه فروش قطعی رقابت بالا در عرضه     بازدید روزانه رقابت متوسط در عرضه بازدید روزانه مشتریان گسترده   بازدید روزانه  
الزامات فعالیت شرایط عضویت عضویت حقوقی/حقیقی : عضویت اشتراکی عضویت حقیقی : لینک شرایط عضویت اشتراکی عضویت استاندارد/ پلاس عضویت اشتراکی عضویت اشتراکی
زمان آماده سازی عضویت حقوقی / حقیقی حدود ۱۵ روز عضویت اشتراکی ۳ روز( ثبت برند ۱ هفته پس از درخواست)   ۱ روز ۱ روز ۱ روز ۱ رو

4. قرارداد را امضا کنید و یک کسب پایدار شکل دهید.

مدل کسب و کار Print On Demand چیست؟

  • درباره Print On Demand 
  • چه تفاوتی میان مدوپد و چاپخانه داران یا پلتفرم‌های چاپ وجود دارد:
    • ما خدمات چاپ نیستیم، بلکه تولید کننده یک مجموعه محصولات می باشیم.
    • ما تضمین می کنیم. اگر سفارشی از سوی شما به ما برسد، در زمان ۵ روز کاری و با قیمتی که از قبل به شما اعلام نمودید محصول را کامل تولید کنیم و به شما برسانیم. در صورتیکه مجموعه‌های چاپ صرفا خدمت چاپ سفارش شما را در صف تولید قرار می دهند
    • سرویس ما از سه بخش: موکاپ سازی آنلاین ، اتصال به سایت‌های فروش و تعهد تولید در ۵ روز شکل گرفته است . که مجموعه‌های چاپ فقط بخشی از تعهد سوم را انجام می دهند.  
 کلی راهنما‌ها برای یک شروع کسب و کارداریم    

روند سفارش تا تحویل مشتری توسط چه فرایندی صورت می گیرد؟

همانطور که گفته شد، ما محصولات را نیمه آماده می کنیم. به محض ثبت سفارش، طرح و نقش درخواستی بر روی محصول تولید می گردد. لذا از زمان سفارش تا آماده ارسال برای مشتری ۵ روز کاری زمان نیاز داریم. تمام تلاش ما اینست که با کمک شرکای تولید خودمان بتوانیم این زمان را کاهش دهیم. ۴ مرحله که در هر سفارش طی می گردد:
  •  ثبت سفارش
  • تولید
  • ارسال به مشتری ( بنا به آدرس مشتری، زمان ارسال متفاوت است. )
  •  نظر سنجی مشتریان
برای آگاهی از وضعیت سفارش مشتریان لینک وضعیت آنلاین سفارشات استفاده کنید. می توانید از اکانت order-modopod@ وضعیت کلیه سفارشات را کامل مشاهده نمایید

پرداخت و تسویه حساب هم میشه توضیح دهید؟

  •   وب سایت اختصاصی و کانال‌های فروش اختصاصی:
به صورت ماهیانه یک فاکتور به همراه درخواست پرداخت سهم مدوپد به ایمیل شما ارسال می گردد. . نمونه فاکتور ارسال
  • سرویس‌های اشتراکی:
به صورت ماهیانه یک فاکتور به همراه رسید پرداخت پایا به ایمیل شما ارسال می گردد. نمونه فاکتور ارسال

اگر مرجوعی و کنسل شد چه فرایند و هزینه‌ایی خواهیم داشت.

کلیه هزینه‌های مرجوعی ، کنسلی مشتری بر عهده ما می باشد. که میانگین کسب و کار ما حدود ۵٪ است. یعنی از هر ۱۰۰ میلیون فروش ۵ میلیون مرجوعی و کنسلی است.   در انتها از شما می خواهیم یک پرسشنامه تکمیل نمایید.
قیمت محصولات

با اشتراک ویژه ، محصولات با کیفیت با قیمت رقابتی داشته باشید

بیشتر بدان

حالاکه مدوپد رو شناختید، گام دوم را بردارید

مطالب پربازدید

چک لیست شروع کسب‌وکار

چاپ براساس تقاضا هم رسم و آدابی داره رفیق

بیشتر بدان
از شاتراستوک تا میدجرنی

اگر سلیقه داری ولی طراح نیستی از اینجا شروع کن!

بیشتر بدان
نیچ مارکت

یک بخش محدود بازار انتخاب کن

بیشتر بدان
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
وبلاگ
0 محصول سبد خرید